wtorek, 5 maja 2015

Fiszki I - Jak samodzielnie zrobić fiszki używając platformy Quizlet?

Dziś wyjaśnię na przykładzie samodzielnie wykonanego zestawu fiszek z Idiomami Dnia (codziennie na Facebooku: https://www.facebook.com/zlaphiszpanskizarogi?ref=hl), jak zrobić dobre fiszki.

Przede wszystkim dobre fiszki to NASZE fiszki - wykonane osobiście pozwalają utrwalić słownictwo, na którym najbardziej nam zależy, a nie przypadkowy zasób słów proponowany przez wydawcę.

Fiszki wykonać możemy tradycyjnie z papieru - bierzemy kartkę A4 o wyższej gramaturze, czyli sztywniejszą niż zwykła do xero i dzielimy na 16 równych prostokącików.
 Możemy też  skorzystać z jednego z fantastycznych programów jak na przykład Quizlet: https://quizlet.com/. - Ostatnio polecam go moim uczniom i bardzo sobie chwalą. Osobiście wolę go dużo bardziej niż bardziej popularną platformę do fiszek - Anki.

Dziś przygotowałam dla Was set powtórkowy, który znajdziecie pod adresem:
https://quizlet.com/80105436/zlap-hiszpanski-idiomy-dnia-i-flash-cards/

Są to fiszki najprostsze, czyli zawierające jedynie wyrażenie i jego tłumaczenie na odwrocie, ale istnieje wiele innych fajnych patentów na sporządzanie fiszek (o tym kiedy indziej).
Dla urozmaicenia dodałam obrazki.

Fiszki na platformie Quizlet dostępne są z komputera, tabletu lub smartphona.

Możliwości programu:

1. Fiszki możemy przeglądać w obu kierunkach - polsko-hiszpański lub hiszpańsko-polski lub oglądać w widoku dwujęzycznym
2. Możemy układać alfabetycznie
3. Możemy skorzystać z jednego z 4 trybów nauki lub 2 trybów zabawy - mi najbardziej przypadły do gustu tryby TEST oraz SCATTER
4. Możemy wydrukować
5. Możemy edytować (również cudze pliki)
6. Możemy przekazać dalej

Miłej zabawy! Po skorzystaniu podzielcie się proszę wrażeniami.

4 komentarze:

  1. Znalazłam bloga przypadkiem, bardzo mi się podoba :)
    Właśnie ściągnęłam apke Quizlet i przyznam że jest dużo lepsza niż tradycyjne fiszki bo mam wszystko w tel.- jest tylko jedna wada, a może ja nie widzę tej opcji, nie można dodawać przykładowych zdań.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobra zobaczę co i jak w tej apce! ;) ENJOY!

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie miałam jeszcze okazji używać tej platformy, ale z opisu faktycznie zapowiada się bardzo ciekawie. Ja natomiast od jakiegoś już czasu uczę się za pomocą audio kursów https://www.jezykiobce.pl/s/107/audio-kursy-do-hiszpanskiego i muszę przyznać, że jak dla mnie ta forma jest zdecydowanie najlepsza.

    OdpowiedzUsuń